Naš internet dnevnik
Blog - veljača 2008
petak, veljača 29, 2008
Piše: Dane

Jutros se probudim ja oko devet ipo, uključim mobitel i odma mi dođe poruka. Šalje Tome i piše: "Dođi kad se digneš vamo do Šulterove, čistin mriže, uvatija san jednu sipu od buskavice pa je slikaj." E, zašto je reka sipu od buskavice, to je druga prića, uglavnom mi zovemo buskavicom kroz našu šalu sve što je dobar komad ribe. Da ne bi nekog bunilo . Nisan se čeka izležavati, mada mi je to najmilije (iako su mi mriže bile u moru), zgrabin aparat i trk do šulterove...
  Kad san doša, kaže Tome, slikaj sad... i ja uslika par slika...

Ima sigurno dvi kile, važe je Tome...

...ima ima, kad bolje vidim... evo je u malo krupnijem kadru...

I što reći nego mu dati titulu za ribara dana .

E, i to nije bilo sve... osim par kili druge ribe što je diga u mriži, našlo se i ovo vridno pažnje...

Posli toga san ja iša digniti svoje mriže, ali nakon ovakvih odličnih i neobičnih ulova, nije mi palo na pamet išta slikati...

ribari-bibinje @ 01:34 |Komentiraj | Komentari: 35 | Prikaži komentare
četvrtak, veljača 28, 2008
Piše: Tome

Moj rođo Ive se bavi parangalima pa me naješkaja da iđemo đir do Iža da isproba on moje pozicije. Ponija je četri parangala po pedeset udic. I crve za ješku. Same crve, bilo ih je ko u priči .
  Na Iž smo došli kasno, meštra je bija na izdisaju. Po putu smo nadivali parangale, tako da smo ih odma krenili bacati. Bacili smo ih po meni poznatim brakovima. Držali smo ih oko dvi ure, tako da smo ih oko ponoči digli. Ulov slab, oko pet-šest komadi ribe, ali sve pravi komadi. Opet nadili parangal, bacili na ista mista i držali dojutra. Ulov sličan ko u prvoj pošti.

Evo, ovo je sve što smo ulovili...

ribari-bibinje @ 00:41 |Komentiraj | Komentari: 30 | Prikaži komentare
utorak, veljača 26, 2008
Piše: Dane

Iako je skoro cili dan bila magla, popodne se ipak razišla a maestral samo što nije stao. Sve je upučivalo na to da bi mogla biti mirna noć pa bi je valjalo i iskoristiti. Tako smo se ja i jučerašnji ribar dana Ivo odlučili da odemo na sviću oko Ždrelca.  Gledali smo vremensku prognozu di su nagovjestili moguću mjestimičnu maglu na srednjem Jadranu, ali nismo mislili da bi mogla biti takva da nam sprijeći ribolov.

Krenuli smo oko 6 uri sa Žbulom i povukli kaić. Ponili i nešto mriža. Sve je bilo idealno, maestral skoro stao. Vidljivost odlična. Kad smo došli negdi oko po kanala, više nije bilo tako idealno. Magla se počela spuštati. Ok, kažemo, nema veze, ne smeta malo magle. Još su se vidile lampe iz našeg mista. I nastavili dalje. Ali nakon samo dvi-tri minute, magla se spustila tolika da nismo vidili ni 10 m od sebe. U isti čas se pogledali, više nije bilo do šale. Okrenuli brod nazad i po busoli i maestralu vozili doma, ali ipak u velikom strahu jer nismo znali idemo li u dobrom smjeru. I onda kroz maglu ugledali jedno prigušeno svitlo i tako se dočepali kopna...

Evo video snimak kako je to izgledalo kad smo se približili kopnu.

ribari-bibinje @ 03:11 |Komentiraj | Komentari: 22 | Prikaži komentare
nedjelja, veljača 24, 2008
Piše: Ivo

Ranije izjutra partija san obaći vrše. Bila je bonaca ka ulje pa je ambijent bija ka iz bajke.
  Do prvog kavicala vozija san nekih desetak minuti. Diga prvu vršu i ništa . Odveja se do druge vrše koja je bila u blizini. Dok san je dizaja ništa se ni svitlucalo ni u ovoj, ali kad san je izvadija iz mora imaja san što i viti: ubotnica ka kišobran!  Koji osječaj... Prova san je izvati iz vrše, ali uzalud. Uvatila ona mene za ruke s dva kraka, a s drugima se uvatila za vršu i nema šanse da je odlipim. A nis je imaja s čin izmlatiti pa san je u vrši donija doma. Vidila me dica kako je nosim, pa su je slikali mobitelom i vikali: IVO RIBAR DANA!  A niko sritniji od mene

Doma san je izvagaja i imala je ravni 5 kg. Preda san zahtjev komisiji bloga da ovaj ulov uvrste u rubriku "najbolji ulovi". Komisija je ubrzo odgovorila: A more dok ne uvatimo veću.

ribari-bibinje @ 23:10 |Komentiraj | Komentari: 21 | Prikaži komentare
petak, veljača 22, 2008
Piše: Dane

Dan posli slabog juga svanuo je potpuno mirno, samo se dašak tog posustalog vitra neprimjetno osječao u zraku. Bacio sam đir do porta, more je bilo ko staklo. Nazva sam svog kompanjona Ivu i predložio mu akciju. Moremo, reće on. Par dana prije smo se dogovarali da bi pošli na Iž baciti gavunare i pobukati koju valu sa novim mrižama, ali nas je bonaca ipak namamila i odlučili smo se za Pašman kako bi možda uboli koju ubotnicu na sviću. Ivo je preuzeo organizaciju. Iako je on po meni najbolji ribar od nas, ipak je i daleko najliniji. Kaže on, ima vrimena, ne moramo rano krenuti, pridvečer čemo.

Vođa puta je odlučio da se krene oko pet sati. Tako smo i krenuli.

Sa Žbulom i malim kaićem ostavljamo naše misto iza nas...

... a ispred nas podaleko nam još odredište...

Podaleko zbog toga jer je sunce upravo zašlo, a voziti još imamo barem uru vrimena. Ne bi to bilo ništa loše da nismo ponili i nešto mriža koje je tribalo potopiti, a baš ih bacati po mraku nije uobičajeno.  Meštra koji je puvao je bio nejak, ali ipak nam je malo remetio vožnju pogotovo zbog kaića kojeg smo vukli.
  Smračilo se, nije trebalo dugo čekati..

Prolaz Mali Ždrelac prošli smo po mraku.

Usidrili smo se u uvalu Kablin koja je prva vala odmah nakon mosta Uglljan-Pašman. Nije bilo vrimena za nikakav predah, trebalo je potopiti mriže koje smo uzeli. Jedne mriže smo bacili i ostavili do jutra, druge smo uzeli za pobuk. Iako je bio pun misec, nije nam mogao pomoći njegov odsjaj jer se sakrio iza oblaka. Krenuli smo naslipo po mrklome mraku bacati mriže.

Potopili smo oko 300 metri mriža u dvi pošte i malo gavunare uz kraj. Jednu poštu smo ostavili do jutra, a drugu odmah pobukali i digli, pa se uputili opet u valu pribrati ulov.

Dok smo u vali pribirali ulov neki brod se lagano približavao prema nama. Bio je to jedan ribar iz Kali koji je također doša u valu da bi pribra svoje mriže. Samo, za razliku od nas, on je ima puno više posla od nas. Mriže su mu bile pune manul. Usidrio se odmah do nas tako da smo malo i popričali.

Ribar iz Kali prebire manulu iz mriže.

U čakuli sa njim odma smo vidili da je doktor za ribolov. A kako i nebi kad od toga živi. I radi sve sam po cile noći. Sam baca mriže, diže, čisti i tako sve do jutra. Objasnio nam je neke stvari koje nismo znali i da dosta korisnih savjeta. Nudili smo ga sa ićem i pićem ali nije tija ništa. Kaže da žuri ovo očistiti i opet baciti, pobukati, dignuti...
  I tako smo kroz priču očistili i mi svoje mriže i otišli ih potopiti ali ovaj put ostavili do jutra. Vratili se u valu večerati, prodivanili još malo sa ribarom i pripremili se za sviću.

Kaić sa feralom je spreman...

Bilo je već oko 11 uri kad smo partili svičariti. Krenuli smo na jugo, uz kameniti kraj priželjkivajući koju ubotnicu. Ali kao da je i ona priželjkivala nas, pa nije izlazila iz svojih skrovišta. A i vrime nam nije išlo na ruku. Tren lagani burin, tren južin, pa malo bonace. Ali od ubotnice i ugora ni traga ni glasa. Tek pokoji mušun i sipa.

Umisto ubotnice, mušun za utjehu...

Što je vrime više odmicalo, ribe bilo sve manje, burin pojačavao a nama sve hladnije. Ja sam još nekako se i grijao veslanjem, dok Ivi više nije bilo milo ni ruku smočiti zbog mušuna ili sipe. E, kad je do toga došlo, opičili smo po penti i što prije do našeg Žbula...

Dome, slatki dome...

Bacili smo se umorni svak na svoj ležaj i do jutra ubili oko.

Jutro je svanulo mirno i tiho. Ali i prohladno. Otvorio sam brod i pogleda vani...

Pogled na valu...

...i pogled na pučinu...

Skuvali smo kavu i na tren uživali u prizoru. Još je tribalo dignuti mriže i doma.

Tek smo ujutro mogli viditi di smo bacili mriže. A osjetili smo to dok smo ih dizali. Osjetili smo dubinu na koju su bile bačene. Nije bila baš mala. Kad smo ih podigli, uputili smo se doma.

Povratak kroz prolaz Mali Ždrelac

I evo nas u našem portu...

Iako jako umorni, posa još nije bia gotov. Još je tribalo pribrati mriže i očistiti brodove. I nakon što smo pribrali mriže i pridružili ulovu od nočas...

Naći će se nešto za pofrigati, lešati, grade, rižot...

I valjalo je na kraju se i okripiti. A kud češ bolje nego odma frišku ribu baciti na gradele...

ribari-bibinje @ 23:15 |Komentiraj | Komentari: 28 | Prikaži komentare
ponedjeljak, veljača 18, 2008
Piše: Tome

Evo napokon i grdobina od prije neki dan je došla u teču. Ima jedno od najkvalitetnijih mesa i ne bih je minja ni za domaću janjetinu. Je da je ružna ko ponoč, ali u teči je prava lipotica

Što sve triba: grdobine, što više to bolje, 1 kil kumpirov, po kile kapule, 2 deca maslinovog ulja, po kile kumidori, sol, papar i kvasina. Ja sam još doda i po kile sipe.

Grdobinu je potrbno oderati prije spremanja i isići na manje komade. Isto tako i sipu.
  Prvo triba zafrižiti kapulu i malo kušerve. Kad to bude gotovo, po kapule se izvadi van. Onda se u teču slaže red kumpirov, pa red ribe, dodaje se sol i papar. Kad se sve to posloži, onda se izvađena kapula stavi na vrh. Tako spremljenu kuvati na laganoj vatri oko ure do ure i kvarat.

Dok se kuva, za živu glavu ne mišati i ni poklapati teču, jedino malo protresti. Vode dodavati samo malo jer grdobina ispusti dosta vode. Pri kraju se doda malo kvasine.

I evo, gotovo je

Aj nek sad neko kaže da je grdobina ružna!

ribari-bibinje @ 16:50 |Komentiraj | Komentari: 51 | Prikaži komentare
petak, veljača 15, 2008

Konačno si dočeka i taj dan. Misec dana si bia na coketima, suv, bez dodira mora. Znam da ti je bilo teško, ali morali smo te urediti da bi mogli skupa dugo i ugodno ploviti. I sad si tu, opet na svom vezu,  zadovoljno se ljuljaš u moru, vezan u portu.

Sad odmaraj pustolovče, čekaju te nova iskušenja. U novom ruhu tvom idemo u nove pobjede. Koliko smo se samo puta vratili sa sviće umorni i mokri, a ti si nam pružio počinak, u tebi smo umorni snili. Koliko si samo mokrih mriža primio na svoja drvena leđa. I kaića vukao za sobom. Sve si to junački podnio i opet si spreman. Zato sada spavaj u ovoj mirnoj noći, jer uskoro idemo...

ribari-bibinje @ 00:04 |Komentiraj | Komentari: 65 | Prikaži komentare
srijeda, veljača 13, 2008
Piše: Ivo

Evo svite lipi, jedan brod smo priveli kraju. Radovi su tekli: malo gaće malo brod

Evo moj kaić, kako li ga od gušta pituran...

Nakon po ure što se koper osušija, trevili su dva slučajna prolaznika (mištana) pa su dali ruku meni i Dani da ga okrenemo...

Evo jednon nogon ja i brod već u moru, a dva kantira su već otplivala

Sritno mu more
                                dugo plovija
                                i svake zore
                                ribe ulovija

A još dan, dva pa i Žbul iđe u more. Ja i Dane smo ga dotirali da izgleda ko mladić, da bi se posramija svaki kaić.

Još ga malo piturati
i koper mu dati
pa ga u more tumbulati.
jer gleda brodove druge
a bez mora pun je tuge
kad u moru smoći kuk
tad blogerican omasnit će se brk...

Svim blogericama sritno Valentinovo i da se što više ljubu
Dar od ribara:

ribari-bibinje @ 20:35 |Komentiraj | Komentari: 21 | Prikaži komentare
utorak, veljača 12, 2008
Piše: Tome

Bura i dalje ne pušta ribare na more pa su mriže još po konobama i portima. Ali ja sam bez obzira na loše vrimenske uvjete bacio mriže u more, ispod Bibinja na dubinu oko 20 metara.  Bacio sam ih malo dublje i dalje od kraja zbog jakih struja koje u manjim dubinama pune mriže travom i algama, što nije baš ugodno čistiti i loše utjeće na ulov.
  Mriže sam dizao po buri, koja je bila toliko jaka da sam ih jedva uspio dignuti. U njima je bilo oko 1 kg mišancije i grdobina od 3 kg koja je popravila raspoloženje.
   Nadam se da će brudet od grdobine isplatiti moj trud .

ribari-bibinje @ 20:36 |Komentiraj | Komentari: 26 | Prikaži komentare
nedjelja, veljača 10, 2008
Pišu: Ivo i Dane u 5 uri ujutro iz Maye i Foruma...

možda nemamo mota da pišemo o šibenskom zavičaju,

ali zadarski kamen nudi mi samo snivamo....

o curo sa naočalama....
sve si bila i sve jesi...
dok te nije onaj čmrljo
zagrlio i to jesi....

o šibenska curo mila....
sve si bila i sve jesii...a sada nisi
nisi i sve jesi

čehinje i slovakinje....
ljubit čemo ih miljinje
a kad dođe zora rana
dat ćemo vam partizana...

crven bili plavo more...

o curo sa načoalama
sve si bila i sve jesi.......
dali sanjaš plave zore...
kada nema bure
ni kajića u kraju ti si samo sjena
u našem kraju...
ribari-bibinje @ 05:18 |Komentiraj | Komentari: 40 | Prikaži komentare
petak, veljača 8, 2008
Piše: Dane

Recept za ovo jelo mi je dala moja baba. Par put sam kod nje ovako nešto ija i svidilo mi se. Lići mi na brodet, ali nije brodet. Kaže mi kamenica da se ovako kuva bakalar, pa sam da ime jelu "Sipa ala bakalar"

Potrebno: bar 1,5 kg sipa, 1 kg kumpira, 4-5 komadi kapule, 2-3 deca maslinovog ulja, 2 deca bilog vina, petresimula, mrkva.

Kapula se friži na maslinovom ulju. Kad požuti ubace se komadi sipe. Sipa se može isići na malo veće komade nego kad se siće za rižot. Tako se friži zajedno oko 15-ak minuta, pa se nadolije oko 1 litra vode. Poželjno bi bilo u drugoj teći kuvati bar pola kile friške ribe i tu vodu nadoliti radi arome. Još se doda dec-dva bilog vina, petresimule i mrkve. Nakon 20-25 minuta kuvanja ubace se kumpiri isićeni na lande. Kad kumpiri budu gotovi, jelo je spremno. Po želji se dodaje sol, a može malo vegete i papra.

Želim vam dobar tek!

ribari-bibinje @ 19:29 |Komentiraj | Komentari: 21 | Prikaži komentare
četvrtak, veljača 7, 2008
Piše: Dane

Jugo je već puvalo danima, nije puštalo ni na tren da se ode na more. Ima san nešto pripremljenih mriža i samo sam čeka prvu prigodu da ih prvi put ove godine položim u more. I onda je u prognozi javilo da će se jugo smiriti, ali i da će za par dan okreniti na buru. Pa sam se požurio još po jugu baciti mriže u more da bih ih moga dizati prije nego uvati bura. Bacio sam ih bliže kraja i na područje koje je bilo malo zaklonjeno od juga.

Sutradan ujutro vrime učinilo kakvo se samo može poželiti za boravak na moru. Bija bi puka da na takvo vrime nisam ima što raditi na moru . Uzea sam didovu batelu i na vesla poša digniti mriže. I batelu sa mrižama doveo u porat.

Batela sa tek dignutim mrižama je u porti. Sad triba pribrati mriže...

E, ima sam puste muke dok sam čistio mrižu. Kako me jugo pri bacanju odgurnulo bliže kraju nego sam mislio tako je dio mriže bio položen na teren di živi baba na babi (rakovi). Tako da sam ima puste muke dok sam ih sve poskidao. Još su mi napravili i 5-6 rupa, a mriže tek pokrpao .

Ali dobro, ipak se nešto i ulovilo...

Bit će tu opet za jedan rižot napraviti, ali i za promjenu, dobar kil ribe za napraviti lešadu i ukusnu riblju juhu...

ribari-bibinje @ 08:22 |Komentiraj | Komentari: 38 | Prikaži komentare
nedjelja, veljača 3, 2008
Piše: Ivo

Sastali smo se na kominu da bi kušali prvosiječanjske sipe. Tome je ovi dan nešto sip uvatija pa je red i da počasti .  Dogovor je bija da spremimo rižot, pa je tako i bilo.
  Za predjelo smo imali srdele sa gradel.

Dok sam ja peka srdele, Dane je čistija kapulu za frižiti, a Tome je pra sipe.

Imali smo još i dva-tri muško-ženska gosta što su nam dizali štimung i davali ocjene za naše specijalitete . Još da nam je bija prijatelj Sijo pa bi koju zapivali uz gitaru. Zvali smo i Zdenu i rođaka Antu, ali su se oboje razbolili pa nisu mogli doći.
Dok su se sipe frižile, već po vonju se dalo naslutiti da bi rižot moga biti pravi. Ali ubrzo su srdele bile gotove i valjalo je malo obuzdati želudac jer rižot je tribalo još pričekati.

I srdele su bile servirane na stol sa maslinovim uljem i salatom.

Tanja, Ivo, Tome i Marica su očito guštali u pečenim srdelama... dok....

Dane je bija zadužen za rižot i nije nam se moga odma priključiti da kuša vruću srdelu.

Kasnije su i gosti dali ruku u spremanju rižota pa je išlo brže. Mati mi je donila petresimula i limuna za dekoraciju rižota pa je za to dobila aplauz .
Što se rižot duže kuvaja to je komin sve više vonja po njemu, pa su prisutni stalno zavirivali u teću i divili se kvalitetnom mirisu što se stvaraja u teći. Čak ni fotoaparat nije odolio pa je i on morao zaviriti

I tako lagano uz čakulu, za dvi ure glavno ilo je bilo spremno za serviranje.

Rižot je serviran.

I dok smo ili rižot ni mušinca se ni čula, ali se sa svakog moglo
očitati oduševljenje sa komentarom: e vakav rižot se ne viđa svaki dan! mmmm .

I da ne zaboravim reći, bija je doslovno crni rižot pa su nam zubi posli bili ko da smo grizli asfalt. A kako bi oprali zube imali smo domačeg crog vina (moga) tako da je menu bija kompletiran. E kako su gutljaji sami klizili...
  Nakon što smo večerali oval je još bija na stolu i u njemu zalogaj, dva pa su nam pogledi bižali na njega. Pa se Dane diga i reka: pa ljudi, ovo bi bilo grijota ostaviti da se ne pojide. Nakon toga oval se sjajio ko ogledalo...

Iako je već bilo kasno, nismo mogli odoliti a da ne bacimo dvi na karte. rekli smo, ko prije dvi i gotovo. Igrali smo u starom sastavu, ja i Braco protiv Dane i Tome. Dane je odma počeja provocirati kako triba izminiti sastav jer su prejaki. Mi smo mu se samo nasmijali . Prvu partiju briškulu smo dobili, ali smo onda nesretno izgubili trešetu i trijumf, iako smo bili u dobrim pozicijama u obe partije. Ukupno 2:1 za Danu i Tomu.

Braco ja nabacija osmjeh nakon poraza mada mu sigurno nije lako stalno gubiti. Pokuša je sakriti svoj očaj zbog poraza, ali nije mu baš polazilo za rukom. Ja sam ko i uvik njega optužija za poraz jer im je na svojoj ruci da akužu i dosta punti što je preokrenulo rezultat u njiovu korist. Triba znati mišati.

I što još reći nakon ove lipe večeri nego daj Bože što češće vako, a što ima lipše...

ribari-bibinje @ 10:51 |Komentiraj | Komentari: 38 | Prikaži komentare

Pakar internet marketing, Menerima jasa Konsultasi dibidang internet Marketing

12.1.2018. 7:45 :: Jual tas Rajut Murah
Pusat Kerajinan Rajut.
menyediakan sepatu rajut, tas rajut, selempang rajut, dll

14.1.2018. 9:32 :: Bunting Flag Pdf
Agen Jual Balon Foil Huruf/Angka, Bunting Flag, Paper Fan, Balon Latek, Balon Decor, Balon Acara Resmi dan Perlengkapan Ulang Tahun Lainnya