Naš internet dnevnik
  • ribari.bibinje@gmail.com
Blog - ožujak 2008
ponedjeljak, ožujak 31, 2008

Volić, volak. Bar da ribe bude u mriži koliko i njih ponekad...

Pauk, ranj. Iako ima jako kvalitetno meso, ne volimo ga viditi u mriži zbog njegovih otrovnih bodlji. Ipak, nakon što ga uspijemo uspješno izvadit iz mriže osjetimo veliko zadovoljstvo pa nam bude drago što se zapleja

Škrpun. I on ima otrovne bodlje, ali za razliku od pauka nije nam mrsko gledati ga u mriži...

Ukratko smo vam u ova dva zadnja posta dočarali što vatamo svakodnevno u našem kraju. Sutra čemo se malo maknuti iz Bibinja i idemo doli na Iž...

ribari-bibinje @ 19:35 |Komentiraj | Komentari: 41 | Prikaži komentare
nedjelja, ožujak 30, 2008

Lumbrak (cicela). Često se ulovi, dobra je za lešo ili brudet samo ako je malo veći komad.

Drhtulja, a mi je zovemo električar. Gotovo pa je neizbježna u mriži. Ne volimo je vidit, par put nas je protresla. Može proizvesti jake električne udare, čak i do 220 volti. Veći komadi se mogu spremat, ali mi to ne prakticiramo.

Još se sipe dobro love, a vrlo često budu u paru...

ribari-bibinje @ 09:04 |Komentiraj | Komentari: 31 | Prikaži komentare
petak, ožujak 28, 2008

Ovaj post posvečujemo jako dragoj, ako ne i najdražoj Kamenčici, te našem dragom prijatelju Vezdi.

Naša draga i vridna Kamenčica sinoć umisto da je prala suđe, ona je dvi ure nama uređivala blog . E pa obečali smo joj jedan morski, još neviđeni specijalitet prirediti samo za nju . A do tada šaljemo joj puse i poklanjamo ovu pismu našeg bibinjca Bralića i klape Intrade...

Vezda, naš dragi prijatelj, pokazao se odličnim ribolovcem, što je lipo pokazao u svom novom postu. Pa dok mi ne napišemo novu ribarsku priču, obavezno pogledajte taj njegov post... Klikajte:

Vezda - ribolov

ribari-bibinje @ 17:04 |Komentiraj | Komentari: 30 | Prikaži komentare
utorak, ožujak 25, 2008

Prošli su i blagdani. Praćeni ružnim vrimenom, jugom, kišom i dosta hladno za ovaj dio godine. Najviše smo se posvetili ovim velikim krščanskim danima i slavljenju Uskrsa, a manje ribolovu. Za Veliki petak smo mislili snimiti procesiju koja ide kroz misto, ali je kiša sve upropastila.

Iako smo ribolov potisli u drugi plan, nešto se i lovilo. Osim ponešto sipe i druge ribe u mrižama, Ivo je u subotu opet uvatija ubotnicu u vrši. I to u samom kraju, na 2 do 3 metra dubine. Imala je oko 3,5 kg.
  Jučerašnje jako jugo nanilo nan je i malo zla. Mriže koje su bile u moru nakupile su se toliko šporkice tako da čemo imati posla dok se očiste. Sad su po portima i suše se...

Uvik su tu prisutni i stanovnici ovog porta, galebi. Dok se čiste mriže oni su u blizini...

...i vrebaju ne bi li dobili što za doručak...

ribari-bibinje @ 15:09 |Komentiraj | Komentari: 53 | Prikaži komentare
utorak, ožujak 18, 2008

Za malu promjenu jelovnika odlučili smo spremiti specijalitet na koji je dosta ljudi zaboravilo. Nekidan na Ižu su nan se u mrižu zaplela 2 raka, grancigula (baba) i dubinski grmalj. Ribari baš i ne volu viti te rakove u mriži jer ih svojin klištima rasparaju. Kad nan se uvati malo veći komad raka, ne bacamo ga nego s njim u teću . Bitno je da se rakovi spremaju odma dok su friški jer tad njiova neopisivo lipa morska aroma najviše začini brudet.
  Evo sad čemo van opisati kako mi to spremamo, po starinski, kako su naši stari spremali.

Potrebno: 2 raka, po kile sipe, kil kumpirov, kapula, maslinovo ulje, lucmarin, bilo vino, sol, papar, crvena paprika u prahu.

Iskrižanu kapulu se stavi na dno teće i zalije se maslinovim uljem. Priko toga naslažemo iskrižane sipe i na to sve stavimo rakove.

Kad se ovo sve ovako lipo posloži, ulije se litra, litra ipo vode i 2 deca bilog vina i stavi se kuvati.

Teću nikako poklapati dok se kuva, samo se povremeno protrese. Tokom kuvanja se po potrebi dodaje vode. Kuva se oko ure i kvarat do ure ipo, onda se rakovi mogu izvaditi jer su već ispuštali aromu, a u teću se ubace iskrižani kumpiri na lande. Rakovi se u međuvremenu mogu isti.

Najslađe meso od rakova se nalazi u klištima koje triba stući, a ispod oklopa može se osjetiti pravi draž specijaliteta. Nema puno za isti, ali je miris neodoljiv .
  Kad kumpiri budu gotovi, brudet je spreman za na stol.

Ža  nan je da neki od vas ne mogu ovo jelo kušati pa da se uvjeru kako za jako male novce se more prirediti odličan specijalitet, za nas bolji nego ikakvo meso .

ribari-bibinje @ 20:42 |Komentiraj | Komentari: 97 | Prikaži komentare
ponedjeljak, ožujak 17, 2008
Piše: Dane

Poslje jakog juga, danas je dan svanuo prekrasan. Odma san se uputija prema moru. Mirno more, na njemu brodovi i galebovi... U mom portu susjed je čistija mriže. Ribe je bilo dobro.  Nisan želija da propustim bar djelić tog užitka. Pripremija san mriže, ukrca ih na didovu batelu i bacija ih bliže obale...

Bacanje mriža

Poslje san osta još neko vrime na moru i uživa u prekrasnom danu vozeći se u blizini obale...

ribari-bibinje @ 16:19 |Komentiraj | Komentari: 41 | Prikaži komentare
petak, ožujak 14, 2008
Piše: Tome

Moj kompanjon Dane me zove i kaže da će vrime biti odlično pa da bi valjalo doli poći. A ja kažen, kad je tako, iđemo. Pošto smo svi isčekivali nakon ove zime da pođemo malo dalje.
  Krenili put Iža oko ure popdne. Ivo sa Žbulom, a Dane i ja sa Lasatkom. Vrime je u našen kanalu bilo dobro, puvalo je slabo jugo. Čim smo prošli kanal mali Ždrelac, druga pisma! Jugo je bilo toliko jako da smo se skoro mislili nazad vratiti. Pitaja san Danu od koje je godine ta tvoja prognoza, on mi kaže ne bojte se dečki, ovo je maksimum što more puvati. Do Iža nas je dobro valjalo, a Ivo je i gaće smočija  , pa je skužija zašto poslovica "u ribara mokre gaće".
  Pračeni jugom, došli smo do Rave i vezali se za porat u Dubokoj vali...

Duboka vala na otoku Ravi

Dane i ja smo pošli baciti mriže, dok je piroman Ivo ložija vatru za gradele i zamalo zapalija Ravu. Srića smo se mi brzo vratili i spriječili katastrofu . Bacili smo nešto na gradele, lipo večerali, popili pivu i nastavili s poslom.

Priprema gavunare i buskavice

Bacili smo gavunaru u kraj u valu, pa onda buskavicu i par put je pobukali i digli. Nismo baš bili sritne ruke, a Ivo je i po drugi put smočija gaće od pobukivanja .
  Umorni smo pošli ubiti oko u naše brodove...
  Najteže se ujutro rano digniti, a još teže bilo mi je digniti onu dvojicu u Žbulu. Spavaju ko zaklani. I dok prve zrake sunca prodiru kroz oblake, mi već dižemo mriže...

Ivo diže gavunaru...

A Dane barakudu

Za razliku od jučer, vrime je bilo idealno. Jugo je skroz fermalo, tek se osjetija lagani istočnjak, tako da je ugođaj bija vrhunski. Samo nan ga je malo pokvarila jedna mriža koju smo bacili na veliku dubinu pa smo imali muke digniti je.
Krenili smo prema našoj staroj Šolovoj vali na otoku Ižu da priberemo mriže...

Kad smo sve mriže očistili i ribu pribrali, sili smo na iški kamen da marendamo i uživamo u pogledu. Je da smo bili umorni i nenaspavani, ali ovaj naš ribolov je najbolji lik za dušu i raj za oći. Ma ko vo more platiti...
  Putem prema doma smo javili da se naloži vatra. Valjalo je ovu ribu odma frišku pojisti, a najbolja je sa gradel...

ribari-bibinje @ 21:06 |Komentiraj | Komentari: 59 | Prikaži komentare
utorak, ožujak 11, 2008

Dok nan vrimenske prilike još ne dopuštaju izlazak na more, mi čemo se rado prisititi dosadašnjih dobrih ulova i druženja na kominu, i to podiliti sa vama .
  Jedan od takvih ulova je gof od 4,5 kg kojeg je uvatija Tome negdi oko Iža. Istu nas je večer pozva na svoj komin. Bacili smo ga na gradele...

Gradele skoro pa su bile male...

Začinili smo ga sa petresimulon, lukon i maslinovim uljem, te ga prorizali na više mista...

Dok se peka, stalno smo ga morali mazati sa uljem da se ne presuši...

Evo ga, tren prije nego smo ga izvadili... Peka se oko uru ipo vrimena, ko janje .

Bilo ga je milina gledati dok se peka, ali kad je doša na stol nismo znali od kud ga početi čupati . Okus mu je bija fenomenalan, sočan, za što je zaslužan Tome jer ga je vrhunski speka, a poznato je da za ovako veliku ribu triba biti maher da se dobro spremi. Bez daljnjega, Tome je najbolji kuvar od nas, a eli najbolji ribar to čemo još vidit.

ribari-bibinje @ 21:50 |Komentiraj | Komentari: 63 | Prikaži komentare
nedjelja, ožujak 9, 2008

Pošto nan bura ni dala ribariti prošlu šetemanu, a znamo da svi jedva čekate naš novi ribarski post , evo za utjehu par slika s naših dosadašnjih ribarskih putovanja...

Prošle godine na otoku Žut u Kornatskom akvatoriju.
Dane i Lasatka ogledavaju se u moru...

Po ovim portima ribari se bude (otok Žut)

Povratak u mirnu luku...
Pogled na Bibinje, siječanj 2008.

Prošle godine smo dobro punili škrinje...
Otok Rava, lito 2007.

Meduza snimljena mobitelon...

Lasatka plovi prema zalasku...

ribari-bibinje @ 15:23 |Komentiraj | Komentari: 54 | Prikaži komentare
petak, ožujak 7, 2008
Piše: Dane

Voliće (ili poznatiji naziv volak) uglavnom vatan u mrižama. Naravno, ne bacan mriže da bih njih ulovija, ali se često zna veća količina volića zaplesti u mrižu. Ribari ih baš i ne volu vidit u mriži jer znaju oduzeti dosta vrimena dok se očiste iz mriže. Kad ih ja uvatin, bar 15-20 komadi, odnesen doma i skuvan.

Vrlo je važno da volići prije nego se stave kuvati budu živi i tada imaju savršen morski miris.  Recept je vrlo jednostavan. Stave se kuvati u običnu vodu, najmanje uru vrimena, preporučan i do ure ipo vrimena. I to je to. Iz kučice se vade nekim oštrim predmetom, npr. iglom ili čačkalicom, a po želji mogu se umočiti u kvasinu i ulje.

Nije za najisti se, ali svakako jedan lipi morski specijalitet za za kojim se od gušta popije čaša vina .

ribari-bibinje @ 11:50 |Komentiraj | Komentari: 50 | Prikaži komentare
utorak, ožujak 4, 2008
Piše: Ivo

Jugo puše, na more ne moreš, a što bi drugo nego što god zajititi ispod peke. A za to bar imamo materijala . Otvorili frižider i što češ viti nego sipe. A zna se onda di čemo s njima . Lako smo se dogovorili kad di i što.
  Kad smo došli na Tomin komin, domačin je već po posla učinija.

Dok je vatra pucketala, sipe su po drugi put plivale...

Vrime je sve sporije prolazilo, zubi su pišali, a kako i ne kad smo došli gladni i vidili ove scene . Brzo smo se uvatili posla, očistili kumpire, stavili par začina i sipa je bila spremna za termičku obradu .

Domačine, dobro ih pokri da ih ne propuše jugo...

Da bi nan vrime brže prošlo, bacili smo dvi na karte. Ali dok smo igrali, više smo mislili o sipi nego o karizima, pa smo i zapivali siplju baladu...

Oj sipo, sve si bila i sve jesi
                    ali što ti se sada desi
                    nisi nam baš sriće neke
                    kad si završila ispod peke

40 minuta kasnije sve nan je bilo jasnije...

Kako si nam sada mila
                       kad si  ovako porumenila
                       ajde još malo pod peku...
                       40 minuta, možeš ti to

I evo domačin nas je poslužija...

Nismo čekali da se oladi...

Provat čemo opisati kakvog je okusa bija specijalitet...

meka kaj puina
     ma bolja od brancina
     kumpiri ko med
     jeba te led

Ni dugo prošlo, u roštijeri osta samo dva kumpira. Evo ih:

Nikom nije ljepše neg` je nam
  samo da je vako svaki dan...

ribari-bibinje @ 23:45 |Komentiraj | Komentari: 53 | Prikaži komentare
ponedjeljak, ožujak 3, 2008
Piše: Tome

Evo bome ja opet ribar dana . Ko se vome nadaja. Računa san koju sipu uvati, kad ono iznenađenje. Dok san dizaja mrižu, vidin ja nešto oveče u mriži doli u dubini. Sipa ni, a bome ni ni kamen. Kad sam dovuka bliže brodu vidin ja da je to ubotnica, komad i po . Malo smo se borbali po brodu, nije se predavala olako. Ali je ubrzo dobila potres mozga i završila u siću.
  Zaključija san da je to sve do ove majce, jer san u njoj već treći put ribar dana . Neću je skidati nikako .

ribari-bibinje @ 15:02 |Komentiraj | Komentari: 41 | Prikaži komentare

Pakar internet marketing, Menerima jasa Konsultasi dibidang internet Marketing

12.1.2018. 7:45 :: Jual tas Rajut Murah
Pusat Kerajinan Rajut.
menyediakan sepatu rajut, tas rajut, selempang rajut, dll

14.1.2018. 9:32 :: Bunting Flag Pdf
Agen Jual Balon Foil Huruf/Angka, Bunting Flag, Paper Fan, Balon Latek, Balon Decor, Balon Acara Resmi dan Perlengkapan Ulang Tahun Lainnya